Een interimmer voor de prijs van vast personeel

Abonnement

Er wordt een abonnement aangegaan tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer. In dit abonnement zit het volgende:

  • Elke werkdag wordt de email bijgewerkt, waarbij alle vragen van de medewerkers zo snel mogelijk worden beantwoord.
  • In de tijd dat overeengekomen is wordt aan de opdracht gewerkt (dit is flexibel: dit kan overdag, avonds of in het weekend zijn). Er wordt conform afspraak geleverd.
  • 2 dagen (16 uur) per maand komt de flex-consultant op kantoor om gesprekken te voeren, informatie op te halen, resultaten te presenteren en de planning door te nemen. 


De kosten voor het abonnement zijn €5.000,- per maand, ex btw. (hierin zitten dus ook 16 uur op locatie à €100,- per uur).    


Hoe kan dit zo voordelig? 

  • Op afstand is de concentratie hoog, dit levert efficiëntie op waardoor werkzaamheden minder tijd kosten dan wanneer het uitgevoerd wordt in een “kantoortuin”.
  • Er is geen verplichte aanwezigheid op kantoor, dit scheelt reistijd dat aan opdrachten wordt besteed, daarnaast kan de werkdag flexibel worden ingericht.
  • Administratieve lasten zijn laag, geen urenbriefjes en geen tussenpartijen. Overbodige schakels zijn er uit, dit wordt aangeduid als LEAN.


Waarom een abonnement?

Er wordt een abonnement aangegaan van 3 maanden:

  • Er wordt voor langere tijd een verbintenis aangegaan, beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Opdrachtnemer committeert zichzelf aan de opdracht en efficiëntie groeit naar mate de tijd vordert. 
  • Voordat beleidsstukken en rapportages bekrachtigd zijn in MT’s of DT’s gaat er meestal een langere tijd overheen, meestal ook verschillende feedback rondes. Onderzoeken duren in de regel wat langer aangezien bepaalde informatie beoordeeld moet worden, interviews moeten worden gehouden en het rapport moet beschreven worden. 
  • Er zijn meestal meerdere “klusjes” die zijn blijven liggen en die allemaal opgepakt dienen te worden. In 3 maanden kan zo veel onderhoud gedaan worden.
  • Administratieve lasten zijn laag voor zowel opdrachtgever als opdrachtnemer: er gaat geen tijd verloren met afloop van contracten, verlengingen, overdrachten, uren registraties, etc.
  • Het duurt een aantal weken voordat iedereen op de hoogte is en de vruchten er van plukt, een kwartaal abonnement werkt in de praktijk het beste, daarna wordt het met een kwartaal verlengd.